Musik

Då kommer ett argument gällande musik då.
Jag vill övertyga alla om att börja lyssna på Metal(Agressiv  Death metal,  Death metal, Thrash metal, Speed metal, Black metal, Folk metal, Brutal Death metal, Grindcore osv) och på det viset så slipper alla bråka om vilken musik de lyssnar på. Folk har för mycket fördomar mot Metal, jag vill ändra på det.

För:
Då kan ingen tjafsa om att någon annans musik är dålig osv.
Man får ut alla sina agressiva känslor.
Man mår bättre av lyssna på det.
Man får hamna i en mosh pit.
Emosar skär sig, inte Hårdrockare.
Man kan gå på olika Metal festivaler som tex. Metal Town, Sweden Rock, Bloodstock Open, Moshpit Open, Wacken Festival, RockAmRing osv.
Det många olika genrer av Metal.
Folk tror att man blir "självmordbenägen" om man lyssnar på Metal.
Det ryktas om att man blir en mördare, då hade jag suttit inne sen länge om det vore sant.
Det är inte svordomar genom alla låtar.
Man kan inte "mosha" till Hiphop osv.

Mot:
Man kan bli agressiv av att lyssna på Metal.
Folk kan ta avstånd från personen då de tror att man är satanist.
Man kan bli kallad Emo osv.
Man vill inte vara annorlunda.
Man kan få galet mycket spö.
Man kan få en Emo stämpel.
Alla håller sig borta från personen.
Man vill vara som alla andra.
Man blir inte galen av att lyssna på Hiphop/Rap, R´n B osv.
Man kan inte dansa till Metal.
Man skär sig om man lyssnar på Metal.
Om man är en känslig lyssnar så är Metal ingen idé att lyssnna på då det kan innehålla rätt brutala texter.

Vad tycker ni?
Jag vill veta, vad är bra och vad suger?

//
Adam

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken tråkig jävla blogg!

2008-12-04 @ 20:43:43
Postat av: Jensamensa

Jag tycker att alla inte ska lyssna på samma sorts musik, fatta musiken i filmer, det skulle aldrig bli rätt stämning till rätt scener i filmer. Sen har alla olika smak, jag respekterar det, jag lyssnar på det mesta, jag har lyssnat på sådan musik som du lyssnar på, men jag tröttnade på det. Nu lyssnar jag på hip hop men även rock, jag tycker att det är skönt att kunna välja på vilken musik man vill lyssna på. Jag respekterar alla olika sorters musikval, alla ska kunna lyssna på all musik, men man behöver ju inte gilla det man lyssnar på.

2008-12-07 @ 14:35:20
Postat av: Anonym

Att skära sig är ju en tendens inom black metal. Speciellt DSBM.



Emotional hardcore handlar om helt andra saker. Folk som lyssnar på sådant kommer ni aldrig träffa. För de existerar knappt.

2009-01-09 @ 16:38:21
Postat av: Anonym

Förresten, man moshar till hardcore eller RIKTIG metalcore. Varför alla metalheads förspråkar pushpits och kallar det mosh har jag inte fattat. Det är mesigt och jävligt lamt bara.

2009-01-09 @ 16:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0